fbpx
24/02/2024
Mobilitat i Territori

MOLLET EN COMÚ RECLAMA L’EQUIPARACIÓ TARIFÀRIA DELS TITOLS DE TRANSPORT INTEGRATS AMB ELS MUNICIPIS DE L’AMB

 

 

La formació d’esquerres demana a l’equip de govern municipal que expliqui quines gestions està duent a terme per tal que Mollet es pugui beneficiar d’aquest nova realitat tarifària

 

Arran de les notícies aparegudes en relació a la integració dels 18 municipis de l’AMB, que actualment pertanyen a la zona 2 ATM, i que passarien a formar part de la primera corona metropolitana del sistema tarifari integrat el proper mes de gener, des de Mollet en Comú volem posar de manifest la injustícia que això suposa per a la nostra ciutat.

Aquest fet posarà de nou en evidència la disfunció en el sistema actual de corones que penalitza a la ciutadania resident a determinats municipis que des d’un criteri de temps i distància de recorregut genera encara més greuge.

Cal recordar que Mollet pertany actualment a la segona corona metropolitana, tot i que únicament escassos 10 km la separen de l’entrada nord de Barcelona, amb només dos municipis entremig (la Llagosta i Montcada). Molt més aprop que no pas altres poblacions que formen part de l’AMB, com ara Castelldefels, Begues o Corbera de Llobregat, per posar uns quants exemples.

En principi, l’anomenada T-Mobilitat havia de venir a resoldre aquest problema derivat de la zonificació, amb la introducció d’una nova ordenació superadora de l’actual sistema, que permetrà una definició més ajustada i lògica que l’actual, amb un mètode basat en el post-pagament per distància recorreguda i temps. Aquest projecte, adjudicat al 2014, havia d’haver entrat en funcionament aquest mateix any, però les últimes notícies són que la seva definitiva aplicació tindria lloc a partir de 2021.

Mentre això no passa, des de Mollet en Comú demanem simplement que els nostres ciutadans i ciutadanes puguin gaudir dels mateixos drets i facilitats en la mobilitat dins de la zona metropolitana que els altres municipis amb una situació geogràfica similar. Recordem que actualment el preu d’una T10 de 2 zones (la necessària per a viatjar de Mollet a Barcelona) es de pràcticament el doble que la d’una zona  (20,10€ la primera, per 10,20€ la segona), amb totes les dificultats el que això suposa per a la nostra ciutadania, bona part de la qual viatja a diari a Barcelona per motius de treball o d’estudis.

En aquest sentit, demanem a l’equip de govern municipal que expliqui quines gestions ha dut a terme en aquesta matèria. Tot i que la competència en la fixació de les tarifes i la distribució de corones recau en l’Autoritat de Transports Metropolitans (ATM), la tasca de pressió que es pugui fer des de les corporacions municipals es fonamental. Per això mateix, considerem oportú que es formi una taula entre els municipis propers a Mollet que també han quedat fora de l’ampliació de la zona 1 ATM (la Llagosta, Santa Perpetua de la Mogoda, etc).

 

Grup Sectorial de Medi Ambient, Mobilitat i Territori

Mollet en Comú

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *