Mollet en Comú denuncia el mal funcionament de la concertació de visites presencials als CAP de la ciutat
En l’actualitat no és possible programar una cita presencial amb el metge de família el que està provocant una mala atenció als pacients i el conseqüent descontentament.
Són moltes les queixes que s’estan escoltant els últims mesos respecte a mal funcionament de l’atenció sanitària pública, una precarització que implica estar donant un servei insuficient als malalts i que creixi la percepció negativa, i fins i tot la indignació, respecte al funcionament de la sanitat pública.
La pandèmia de la COVID 19 va demostrar la necessitat que tenim d’una sanitat pública i científica i, també, va deixar clar la implicació dels seus professionals que van deixar-se la pell en uns moments ben difícil. La pandèmia també va provocar, òbviament, que molts dels serveis rutinaris que ens ofereixen hospitals i caps es veiessin negativament afectats. Però, ara, una vegada pràcticament superada la pandèmia ens trobem que serveis molt necessaris no tornen a la normalitat.
Un d’aquests serveis que no han tornat a la normalitat és la concertació de visites amb els nostres professionals sanitaris de referència a l’assistència primària que ofereixen els caps. Ara mateix, si qualsevol usuari vol demanar hora a “la meva salut” pel seu metge de família li sortirà un avís dient que “no és possible programar una cita presencial en els propers 30 dies”. Una situació del tot inacceptable.
Des de Mollet en Comú es volen fer ressò de les queixes de pacients i usuaris que estan patint aquesta situació. Cal donar visibilitat i denunciar aquesta situació per tal que les administracions competents li donin solució. Es dóna el cas que fa uns mesos, el ple de l’ajuntament de Mollet va aprovar una moció impulsada per la Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública del Baix Vallès que reclamava que un 25% del pressupost sanitari es dediqués a l’assistència primària. Lluny de millorar l’atenció primària està empitjorant.
Per a Marina Escribano, portaveu de Mollet en Comú “Estem veient com cada vegada es precaritza més un servei públic fonamental com és la sanitat. És indignant. Cal revertir aquesta situació i defensar i millorar la sanitat pública perquè és dels patrimonis més valuosos que tenim com a societat”
D’altra banda, aquest mal funcionament concret de la concertació de visites als caps s’ajunta amb el preocupant augment de les llistes d’espera a les visites dels especialistes o a les operacions als hospitals o a l’atenció als tràmits administratius de les oficines de la seguretat social. En definitiva, una perpetuació dels ajustos que va provocar la pandèmia però que ja no estan justificats.
El Grup Municipal de Mollet en Comú portarà aquest tema al proper ple de Mollet i insta al govern local a que actuï per reclamar a les administracions competents un funcionament òptims dels servir públics de tots els àmbits a la ciutat.