fbpx
23/02/2024
OpinióSanitat

La COVID ens demostra que cal defensar i millorar els serveis públics

La nova variant Òmicron del virus de la COVID està donant un cop molt fort a la nostra societat. Amb molta més transmissibilitat, el virus s’ha contagiat entre la població amb uns nivells mai vistos. A Mollet, tenim un índex de risc rècord de 6400 a 19/1 i a Catalunya, més de 500.000 positius a les 3 setmanes entre el 26/12 i el 15/1. Per sort, una població ja àmpliament vacunada i la menor gravetat del virus, fa que el nombre de persones que arriben a ser ingressades als hospitals o a les UCIS sigui més baix que a onades anteriors.

Tothom està afectat d’una forma o d’una altra i la societat està cansada. Portem gairebé 2 anys patint una realitat canviant i difícil: mascaretes, gels, distància, confinament, grups bombolla, test d’antígens, índex de risc, toc de queda, restriccions, vacunes, passaport COVID…

Tots aquests nous conceptes són necessaris per vèncer la pandèmia, el problema moltes vegades és com la societat, els poders públics, gestionen la situació. No és fàcil, segur, però en aquesta sisena onada estem patint fets que demostren que hem de millorar molt encara.

No pot ser que dos anys després de l’inici de la pandèmia, els serveis d’atenció primària es desbordin per falta de previsió, que hi hagi criteris no adequats i canviants que confonen a la població sobre el que s’ha de fer, que es redueixi l’atenció presencial o que a la vegada l’atenció a distància no funcioni. No pot ser que els tests d’antígens hagin tingut un preu disparat (Mollet en Comú va demanar regular els preus i el govern de l’estat finalment va reaccionar). No pot ser que les farmàcies tampoc donin a l’abast. No pot ser que a les escoles els protocols siguin confosos o la difícil gestió de les baixes laborals o, per exemple, que a Mollet ens hàgim quedat sense centre de vacunació.

Si alguna cosa demostra la pandèmia global de la COVID és que només podem reaccionar des d’una òptica conjunta, solidària i social. Per millorar tot el que cal millorar, només hi ha una resposta: hem de tenir més i millors serveis públics, amb més recursos per tal de poder afrontar i coordinar solucions correctes a situacions com les que estem vivim.

Aquest article va sortir publicat al Butlletí Municipal Quatre Cantons de Gener de 2022

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *