fbpx
02/03/2024
EconomiaPensionistes

MOLLET EN COMÚ DENUNCIA L’EXCLUSIÓ DE LA GENT GRAN DELS SERVEIS BANCARIS

El tancament d’oficines i la “digitalització” de totes les gestions representa una autèntica discriminació contra els col·lectius no digitalitzats i especialment la gent gran.

En els últims temps, els processos de reorganització i automatització bancària han desencadenat un greu empitjorament de l’atenció que aquestes entitats presten als seus usuaris. El tancament d’oficines, la reducció d’horaris d’atenció al client o la negativa a oferir serveis directes, personals i presencials ha deixat sense aquests serveis, de primera necessitat, a moltes poblacions i afecta greument especialment a la gent gran que de vegades no te les habilitats digitals necessàries per adaptar-se al nou funcionament imposat.

Aquest procés de “modernització” afecta a tots els sectors (energètiques, telecomunicacions, etc) i fa que els usuaris hàgem de batallar amb serveis telefònics automatitzats, presumptament operats per intel·ligències artificials o amb formularis online o amb apps específiques. Un embolic tecnològic amb la que es pretén maximitzar beneficis, però que provoca l’exclusió i la marginalització dels col·lectius no digitalitzats o amb més problemes amb les tecnologies. Una marginalització que acaba resultant una discriminació injustificable en torn del dret a l’accés a serveis de primera necessitat.

Amb tot, el cas més notori cada dia és el de la banca i l’atenció a la gent gran. És fàcil veure, també a la nostra ciutat, les cues que provoca a les entitats bancàries la reducció de l’atenció presencial o la frustració que pot representar per a una persona major enfrontar-se a un caixer automàtic o a una app. A tall d’exemple: una campanya llençada fa uns dies  a la plataforma change.org titulada “ Tinc 78 anys i em sento apartat pels bancs” ha recollit en pocs dies més de 230.000 signatures.

Catalunya en Comú ha volgut denunciar aquesta situació: fa uns mesos es va presentar al Parlament de Catalunya una proposta de resolució per garantir el dret al servei bancari de tota la ciutadania independentment de la localitat on visquin i de les seves habilitats digitals i l’organització emplaça als seus grups municipals a presentar mocions en aquest sentit.

Mollet en Comú ja va presentar una moció denunciant les elevades comissions que començava a imposar la banca. Al proper ple de gener presentarà una moció contra l’exclusió digital i la pèrdua de qualitat dels serveis bancaris. Per a Marina Escribano, portaveu dels comuns a Mollet, “és inadmissible que gent que s’ha passat tota la seva vida lluitant i treballant ara siguin tractats com a ciutadans de segona per la banca. Cal que els governs regulin aquests serveis i garanteixin per llei una bona atenció a tothom”

Adjuntem text íntegre de la moció:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *