EL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ HA DE TORNAR AL DIÀLEG
Gabriel Espinosa
Regidor i Membre del grup d’educació de Mollet en Comú
Fa unes setmanes el conseller d’Educació Josep Gonzalez-Cambray anunciava per sorpresa el nou calendari escolar per al curs 2022/2023, amb l’avançament de l’inici al dia 5 de setembre per infantil i primària i al dia 7 per a la secundària. Tota la comunitat educativa ha coincidit en dir que, més enllà de la mesura en si, no és de rebut la manca de transparència i de comunicació i diàleg amb tots els diferents actors del sector de l’educació a l’hora de prendre aquestes mesures.
Des de Mollet en Comú pensem que després d’aquest temps de pandèmia que hem tingut, amb totes les dificultats que això ha provocat a professorat, famílies, administració educativa, alumnat, etc., necessitem un temps de recuperació del diàleg per poder dur a terme els canvis que l’educació del segle XXI requereix.
La mesa sectorial a Educació representa el lloc on s’han de negociar totes aquelles qüestions que afecten a la comunitat educativa. En aquesta mesa els representants dels treballadors i treballadores de l’educació, han de tenir l’oportunitat de negociar i incidir en aquelles decisions que són de calat i que repercuteixin en tots els col·lectius implicats. Malauradament portem un mesos en que el departament i el seu màxim responsable, el conseller Gonzalez-Cambray, ha donat l’esquena a aquesta representació i estan prenent les decisions de manera unilateral.
Ara els sindicats de manera unitària han convocat cinc dies de vaga (15,16,17,29 i 30 de març) per protestar per aquesta manca de diàleg i aquesta forma poc democràtica de prendre unes mesures molt importants que afecten a tota la comunitat. Però no només això, aquesta aturada també vol reivindicar moltes altres qüestions que s’estan demanant des de fa més de deu anys quan van començar les retallades.
Algunes d’aquestes demandes són: inversió del 6% del PIB per educació com a mínim, restabliment de l’horari lectiu anterior a les retallades per a tot el personal d’aplicació al curs 2022/23, cap tancament de grups a la pública, increment del personal d’atenció directa a l’alumnat, recuperació del poder adquisitiu perdut, una FP pública i de qualitat, la retirada de l’ordre de calendari escolar, el no al nou currículum, l’estabilització real del personal interí i pacte d’estabilitat, l’assumpció de responsabilitat del Departament en la defensa de la immersió lingüística i cobertura legal de tot el personal dels centres.
Des de Mollet en Comú reclamem una tornada real al diàleg amb els agents socials i cap més presa de decisions de manera unilateral menystenint tota la comunitat educativa.
Aquest article va apareixer publicat a l’edició del 11/3/2022 del setmanari SomMollet