MOLLET EN COMÚ PRESENTA UNA MOCIÓ PER MILLORAR LA CONVIVÈNCIA ENTRE VIANANTS, BICICLETES I PATINETS I INCENTIVAR LA MOBILITAT SOSTENIBLE
La moció planteja que s’estudiï l’actual prohibició, pels majors de 12 anys, de fer servir patinets i bicicletes a zones de vianants de prioritat inversa tal com han assenyalat el Síndic Personer o l’entitat defensora de la bici Mollet Pedala
L’actual Ordenança de Circulació de Vehicles i Vianants de Mollet va ser aprovada el 2020 i va representar un important avanç per tal de regular el tràfic de la ciutat amb especial atenció a l’impuls d’una mobilitat sostenible, més respectuosa amb el medi ambient i a la regulació de l’aparició de noves formes de mobilitat personal com ara els patinets. Aquesta Ordenança va tenir un rellevant treball darrere i va ser aprovada per unanimitat per tots els grups polítics del consistori. Des de Mollet en Comú, es va valorar i es continua valorant positivament.
Amb tot, la seva implementació, com és normal, ha plantejat dubtes i inquietuds per part de molts ciutadans. Si hi ha hagut una mesura poc entesa és la prohibició, al seu article 17 de la circulació de bicicletes i patinets per a majors de 12 anys a les zones de vianants o de prioritat invertides (regulades pel senyal S28)
Es dona el cas que aquest article es contradiu amb el Reglament General de Circulació, una norma d’àmbit superior, i que indica que la prioritat en aquestes zones ha de ser: vianants, mobilitat activa i micromobilitat i finalment grans vehicles a motor. Però no impedeix, a menys de 20km/h, la circulació de bicicletes o patinets. El resultat és que a Mollet tenim zones on poden circular cotxes en algunes situacions però mai bicicletes o patinets.
A partir de l’aplicació de multes, en alguns casos efectuades per agents de paisà, als usuaris de bicicletes o patinets que circulaven per aquestes zones, la polèmica s’ha fet palesa de tal forma que ja ha estat assenyalada pel Síndic Personer de Mollet, tal com explicava al seu informe anual presentat fa pocs mesos o per entitats de defensa de la bicicleta, com Mollet Pedala que, en una reunió amb els regidors de Mollet en Comú explicaven aquesta i altres problemàtiques.
En definitiva la moció pretén portar aquest tema al ple municipal i fer una revisió de la situació per tal de millorar, allà on sigui factible i amb la garantia més gran de seguretat possible, la convivència entre vianants i vehicles de mobilitat personal. Aquest estudi faria possible incentivar i facilitar l’ús de la bicicleta, i altres transports sostenibles, a la Ciutat. Per als comuns, Mollet té un dèficit històric d’ús de la bicicleta que és poc comprensible en una ciutat compacta i fonamentalment plana com la nostra.
Calen polítiques i actuacions que facilitin l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport ideal per l’entorn urbà. En aquest sentit, Mollet en Comú continuarà fent propostes i campanyes reclamant aquesta defensa de l’ús de la bici.
Per acabar, cal assenyalar que, com altres vegades, la moció no ha estat qualificada com a tal pel secretari municipal i haurà de ser presentada com a prec. Una situació que venint patint i denunciant des de l’inici de la legislatura.
Aquí teniu el text de la moció tal i com ha estat presentat